DIA 32
un altre temps

Jo vinc d'un altre temps,

fins ara mai no he parlat de mi perquè

no em pensava que això tingués cap importància,

vaig ser engendrat amb esperança

en un temps que el poble es pensava tenir veu,

vaig néixer el vint-i-vuit,

vint-i-vuit versos, vint-i-vuit afirmacions,

el tres d'agost, a les dotze del migdia,

em van donar llum a ple sol i sóc leo, més clar l'aigua,

vaig néixer quan Barcelona bullia,

preparant-se a tenir ressò mundial,

l'avi aragonès va morir a Montjuïc fent fonaments,

després d'anys de treballar molt i de no menjar més que ceba,

va restar sota les tarteres d'una barrinada falsa,

l'altre avi no es va moure mai de Seva per morir-hi de tètanus

perque tornant del camp com cada dia

es va posar a la boca somrient una flor també falsa,

no vaig conèixer ni l'un ni l'altre 

però sento que m'haurien estimat 

com m'estimaren els meus pares 

que em van fer sense adonar-se'n 

perquè eren joves, s'estimaven i jugaven sense fer trampa 

perquè pensaven que obrien un nou temps 

on el poble tindria nova veu 

i una nova esperança 

i les banderes s'obririen com llençols nets 

per acollir blanament tothom sense cap falsedat; 

ja veieu com vinc d'un altre temps.


Ricard Creus, primer poema de "36 poemes a partir del 36" (1976-1977) inclòs a l'antologia "Cada dia un dia. Obra poètica 1968-2003", Proa 2006

barcelona 2012 © roser domínguez
barcelona 2012 © roser domínguez


OBRA POÈTICA

  • Cendra amb foc. Barcelona; Edicions 62, 1975
  • Poemes de l'altra veu i de la meva. Barcelona; Pòrtic, 1976
  • 36 poemes a partir del 36. Barcelona; Laia, 1978
  • Si em dónes l'adéu no et prenc pel mot. Barcelona; La Gaia Ciència, 1979
  • Retornar a Itàlia. Barcelona; Columna, 1992
  • Jo amb mi i altres poemes. Argentona; L'Aixernador, 1994
  • M'estimo el cos. Lleida; Pagès Editors, 1997
  • Cada dia un dia. Obra poètica 1968-2003. Barcelona; Proa, 2006
  • Ahir d'amor i avui encara. Barcelona; Meteora, 2010

ENLLAÇOS

El documental de Veus Literàries sobre el poeta.

ENTRADES RELACIONADES

Poetes catalans

David Jou  dia 31: propòsits de rebel·lia
Joan Margarit  dia 25: els primers freds